Panasonic v Česku posiluje brand awareness, sází na energetickou účinnost a sport

V březnu skončila kampaň Panasonic, která se především zaměřila na brand awareness značky v segmentu vytápění a chlazení. Kampaň se uskutečnila ve dvou fázích a kombinovala OOH reklamu, rádio spoty i digitální nástroje. Její exekuce je důkazem vzrůstajícího významu českého trhu pro japonskou značku. V České republice japonský gigant aktuálně vkládá miliardy do areálu na výrobu tepelných čerpadel a teď investuje i do povědomí o značce.

V prosinci 2023 se v plzeňské průmyslové zóně Borská pole rozjela výstavba nového výrobního provozu Panasonic na produkci tepelných čerpadel. Bezmála osmimiliardová investice povede ke vzniku areálu, ve kterém má Panasonic ambici vyrábět až milion tepelných čerpadel ročně. Na smělé plány značky v oblasti tuzemské výroby navazuje i práce v oblasti komunikace a marketingu. 
 

Investice do průzkumů a kampaně

Zmiňované kampani Panasonic předcházela významná investice do hlubšího poznání cílové skupiny i toho, jak si v jejích očích značka stojí. Panasonic si proto loni objednal rozsáhlý průzkum na vzorku přesahujícím 1 000 respondentů. Značku nezajímalo jen, které výrobce tepelných čerpadel účastníci průzkumu znají, ale i jaká kritéria jsou pro ně podstatná při výběru tepelného čerpadla nebo zda se v nejbližší době chystají do něj investovat. „Platit drahou kampaň by dost dobře nedávalo smysl, kdybychom neznali naše výchozí postavení v očích cílové skupiny, ani co je pro ni důležité při výběru čerpadla,“ říká Petr Horký, obchodní ředitel Panasonic pro Česko i Slovensko.
 
Kreativu i nákup médií v rámci kampaně svěřil Panasonic pražské reklamní agentuře Underline. Ve spolupráci s ní rozjela značka kampaň o dvou fázích. „První etapa se uskutečnila v říjnu 2023 a vsadili jsme při ní na claim Made by zlaté české ručičky, abychom zdůraznili fakt, že Panasonic vyrábí tepelná čerpadla pro ČR i Evropu právě zde v Česku. Využili jsme OOH reklamu, spoty na Radiu Kiss a rádiích United Progressive Plzeň a investovali jsme i do digitálu. Druhá fáze kampaně běžela v březnu s claimem Účinnost na MAX, a to především proto, že energetická účinnost Panasonic čerpadel patří v oboru k naprosté špičce. A navíc kritérium energetické účinnosti je pro cílovou skupinu se zájmem o tepelná čerpadla velmi důležité,“ vysvětluje Karolína Koblížková, account managerka agentury Underline. 
 

Brand kampaň v číslech

Panasonic celkově během kampaně využil více než 200 billboardů napříč republikou, a kromě významných investic do bannerů na sociálních sítích investoval i do reklamy na serverech patřících do portfolia významných mediálních domů, jakými jsou Czech News Center, Seznam, MAFRA nebo Economia.

Po ukončení kampaně se uskutečnil druhý průzkum, ve kterém se Panasonic zaměřil na stejná témata a otázky jako loni. Značku následně při vyhodnocení logicky zajímalo, zda po dvoufázové kampani nastal posun v klíčových sledovaných kritériích. „Velmi nás potěšilo, že jsme v Top of Mind Awareness poskočili o 300 %, a ve spontánním povědomí o značce dokonce o 400 %. Vzhledem k tomu, že se v našem oboru vytápění a chlazení pohybují desítky firem, jedná se o výborný výsledek,“ prozrazuje Petr Horký.
 

Sázka na velké sporty….

Dalšími významnými aktivitami, které kromě kampaně přispěly k posunu ve zviditelnění Panasonic v očích veřejnosti, byla partnerství v oblasti sportu. „Na Plzeňsku působíme od roku 1996 a od roku 2018 v Plzni vyrábíme tepelná čerpadla. Charitativně a prostřednictvím CSR projektů jsme aktivní od samotného počátku, ale až nyní jsme vsadili i na spolupráci s elitními sportovními kluby v kraji. Začali jsme v oblasti propagace kooperovat také s fotbalovou FC Viktorií Plzeň a hokejovou HC Škoda Plzeň,“ prozrazuje Petr Horký. 
 
Součástí spolupráce s oběma kluby jsou reklamy v průběhu domácích utkání na LED panelech, respektive kostce nad ledem, soutěže pro fanoušky, propagace značky v bezprostředním okolí obou sportovišť a další výhody.
 
„Už teď jsme významným zaměstnavatelem v kraji a naše role bude ještě výraznější, až otevřeme nový výrobní areál v roce 2025. Chceme být proto vidět a spojovat se se značkami, ke kterým mají naši dosavadní i potenciální zaměstnanci vztah. Soustřeďujeme se na ty, které mají zvuk nejen na Plzeňsku, ale po celé ČR. Navíc fotbalová Viktorka pravidelně reprezentuje český fotbal i v pohárové Evropě,“ dodává Petr Horký.
 

… a na jeden menší

Fotbal a hokej jsou v ČR fenomény, ale Japonsku vládne zcela jiná hra – baseball. V tuzemských zeměpisných šířkách spíše okrajový sport v Japonsku vyprodává stadiony a baseballoví reprezentanti jsou v zemi vycházejícího slunce za modly.

A právě tuto vášeň pro nejpopulárnější sport Japonska plánuje Panasonic probudit i v ČR. Špičkový profesionální tým Chiba Lotte Marines se dohodl s Českou baseballovou asociací (ČBA) na tříleté spolupráci. Společný projekt nese název „Marines – Czech Baseball Bridge“ a jejím hlavním partnerem je právě Panasonic.

„Baseball je sice v tuzemsku stále amatérský sport, ale s obrovským potenciálem, který ČBA velmi šikovně rozvíjí. Naposledy to bylo vidět při mistrovství Evropy, které se pořádalo v Česku a bylo divácky velmi úspěšné. Hlavní náplní partnerství jsou a budou především kempy a tréninky v Japonsku, které se týkají nejen českých reprezentačních hráčů, ale i koučů národního týmu. Jen v konfrontaci se špičkou se může český baseball posouvat a nás těší, že k tomu může Panasonic přispět,“ říká Petr Horký.

Chcete-li se dozvědět více o aktivitách společnosti Panasonic v oboru vytápění a chlazení, navštivte www.aircon.panasonic.cz.

Tržiště zpráv | 30.04.2024

Tweet

Související témata

  • Tepelná čerpadla
  • Teplo v domě
  • Vytápění
  • Rodinné domy

BYDLENÍ.CZ doporučuje

  • Grundfos s.r.o.

    Grundfos s.r.o.

    Grundfos patří mezi největší výrobce čerpací techniky na světě. Ročně vyrobí přes 16 mil čerpadel. Největší podíl na výrobě mají oběhová čerpadla pro vytápění domácností a komerčních budov.

  • AC Heating

    AC Heating

    Firma AC Heating, která byla založena v roce 2006, vyrábí a dodává tepelná čerpadla pro rodinné a bytové domy. Ročně jich prodá a namontuje více než 1 500 po celé České republice. Od roku 2022 firma rozšířila portfolio svých služeb o instalace fotovoltaiky, čímž zákazníkům přináší ještě větší energetickou nezávislost. Díky svým dlouholetým zkušenostem je firma schopna zpracovat návrh chytrého vytápění dle potřeb zákazníka. 

  • IZOLTECH s.r.o. - technické izolace a zateplení budov

    IZOLTECH s.r.o. - technické izolace a zateplení budov

    Prodej, konzultace a realizace v oborech stavebních izolací a zateplení budov (fasádní zateplovací systémy, izolace staveb a rozvodů topení, sanity a klimatizací)

  • STIEBEL ELTRON spol. s r.o.

    STIEBEL ELTRON spol. s r.o.

    STIEBEL ELTRON patří k technologickým lídrům v oblasti ohřevu vody, vytápění a technologií využívajících obnovitelných zdrojů. Široké portfolio produktů tvoří zásobníkové a průtokové ohřívače vody, akumulační kamna, přímotopné konvektory, osoušeče rukou, tepelná čerpadla, ventilační jednotky a solární zařízení.

  • Architektonická kancelář Křivka s.r.o.

    Architektonická kancelář Křivka s.r.o.

    Architektonická kancelář Křivka nabízí kompletní služby v oblasti architektonických a projekčních prací. Kancelář byla založena v roce 1990 Ing. arch. Lubomírem Křivkou.

Odebírat
newsletter

Tepelná čerpadla

  • Tepelná čerpadla šetří i bez dotací

    27.11.2025 - Současné zastavení příjmu žádostí v programu Nová zelená úsporám...

  • Jak funguje spolupráce tepelného čerpadla a fotovoltaiky

  • Tepelné čerpadlo: Budoucnost vytápění pro každou domácnost. Pro bytové domy je AC Heating rozdává ZDARMA

  • Zapomeňte na kompromisy: Tepelné čerpadlo Bosch Compress 5800i AW na propan vám usnadní život

  • >> všechny články

Teplo v domě

  • Ticho, teplo a úspora: moderní sálavé vytápění mění komfort domova

    18.11.2025 - Podlahové, stropní či stěnové vytápění už dávno není luxusem, ale...

  • Otvor pro půdní schody. Detail, který ovlivní spotřebu energie

  • Jak ušetřit za topení v paneláku: Praktické tipy před zimou

  • Martin Palarčík z PREsolidsun: Ve fotovoltaice nejde o panely, ale o důvěru

  • Soutěž: Barvy podzimu 2025

  • >> všechny články

Vytápění

  • Užijte si zimu bez strachu z účtů za topení

    14.10.2025 - Představte si sobotní ráno. Venku poletuje sníh, na oknech se sráží...

  • Koupí a instalací to nekončí. Jak se správně starat o vaši klimatizaci

  • Pravý čas na renovaci střešních oken? Právě teď s cashbackem až 25 000 Kč

  • Poklad pod střechou: Foukaná izolace, která vám ušetří až 40 % energie

  • Teplo s dotekem elegance: Kamna, která tvoří atmosféru

  • >> všechny články

Tržiště zpráv

  • Ohlédnutí za prvním ročníkem Klobásobraní v Tachlovicích

    Jako je Velká pardubická událostí roku pro všechny příznivce koní nebo Grand Prix České republiky pro všechny milovníky motorek, tak je...

  • Klenot v interiéru: Matějovský a Preciosa představují limitovanou edici sametových povlaků zdobených českým křišťálem
  • Nejčastější chyby při výběru nebo montáži interiérových dveří. Na co si dát pozor?
  • Bezpečná střecha v pěti vrstvách: když každý detail hraje svou roli
  • Zimní pohodlí: Sleva 20 % na jersey prostěradla Matějovský
  • Zimní proměny domova: Jak snadno zrenovovat dlaždice, nábytek i dekorace pomocí barev a sprejů
  • Oprava, nebo rovnou nová střecha?
  • Slavnostní poklepání základního kamene Rezidence Dejvice
  • Nové vestavné spotřebiče Electrolux mění pravidla domácího vaření
  • Pumpa inox line - nová série povrchových odstředivých čerpadel pro průmysl i domácnosti
  • Ultrafiltrace - řešení pro nejlepší pitnou vodu
  • Jaké jsou výhody krátkodobého pronájmu stavebních strojů
  • Podlahy Plzeň: kde kvalita a lidský přístup tvoří pevný základ domova
  • Chytré stínění, které vám ušetří peníze: Proč si ho Češi pořizují čím dál víc?
  • Veletrh STŘÍBRNÉ VÁNOČNÍ DNY v Letňanech: Inspirace pod stromeček, hodování i program pro děti
  • Jak se mění funkce domova v době home office?
  • Co čekat od FVE v zimě? Klíčové faktory, které rozhodují o výkonu
  • Proč jsou Vosky OSMO na podlahu ideální pro váš domov?
  • Jak si zařídit ložnici snů: Barvy, postele a detaily, které ovlivní váš spánek
  • Ideální vánoční dárek - bezkouřová ohniště Solo Stove s akční slevou 20 %
  • Dárkový manuál (nejen) pro milovníky bublinek
  • Když silnice klouže: Zimní posyp Liapor vám pomůže s bezpečným rozjezdem
  • Servis jako klíč k efektivní fotovoltaice
  • Místo pro důstojný život. Centrum BAZALKA roste s podporou wienerbergeru
  • >> všechny zprávy

https://www.bydleni.cz

Menu

  • BYDLENI.CZ
    • Homepage
    • Kontakty
    • Reklama na BYDLENÍ.CZ
    • Redakce
    • O nás
    • ABSTRACT.CZ
  • INTERIÉR
    • Koupelny
    • Kuchyně
    • Ložnice
    • Dětský pokoj
    • Nábytek
    • Osvětlení
    • Stínicí technika
    • Design
    • Domácí spotřebiče
    • Vybavujeme interiér
    • Rady kutilům
    • Poradna
  • STAVBA
    • Rodinné domy
    • Bytové domy
    • Dřevostavby
    • Vytápění
    • Inteligentní domy
    • Architektura
    • Stavební materiály
    • Střechy
    • Okna
    • Dveře
    • Podlahy
    • Elektroinstalace
    • Zateplování
    • Zdravé bydlení
  • NOVÉ BYDLENÍ
    • Nové byty
    • Rodinné domy
    • Financování bydlení
    • Hypoteční úvěry
    • Inteligentní domy
    • seriál: Bydlení v novém
    • Poradna: Na reality s rozumem
  • HOBBY A ZAHRADA
    • Bazény
    • Bydlení v zahradě
    • Květiny
    • Zahradní nábytek
    • Zahradní technika
    • Rady kutilům
    • Vaření
  • SOUTĚŽE
  • SERIÁLY
    • Investiční bydlení
    • Jarní inspirace
    • Teplo v domě
    • Světy světla
    • Vybavujeme interiér
    • Realizace
    • Bydlení v novém
    • Bydlení v zahradě
    • Vybavujeme moderní koupelnu
    • Vybavujeme kuchyň
    • Další seriály
  • RECEPTY
  • BLOG
  • PORADNA
  • Bydlení.cz
  • Tržiště zpráv

Stavebnictví

  • Rodinné domy
  • Dřevostavby
  • Stavební materiály
  • Zateplování
  • Podlahy
  • Dveře
  • Okna
  • Realizace

Interiér

  • Kuchyně
  • Koupelny
  • Ložnice
  • Dětský pokoj
  • Nábytek
  • Bytové doplňky
  • Domácí spotřebiče a elektronika
  • Zdravé bydlení

Financování bydlení

  • Investiční bydlení
  • Hypoteční úvěry
  • Stavební spoření

Nové bydlení

  • Developerské projekty
  • Na reality s rozumem
  • Inteligentní domy

Hobby a zahrada

  • Bazény a zastřešení
  • Zahradní architektura
  • Rady kutilům

Architektura, design, styl

Cykly a seriály

  • Vybavujeme interiér
  • Praktická moderní kuchyně
  • Teplo v domě

Bydlínkova kuchařka

Blog

Soutěže

Tržiště zpráv

ABSTRACT.CZ


BYDLENI.CZ Internetový magazín o bydlení a životním stylu. Byty a reality. Katalog firem, produktů a služeb.

REDAKCE BYDLENI.CZ: Kotlářská 5, 602 00 Brno; tel.: 532 154 444; info@bydleni.cz
Provozovatel serveru: ABSTRACT s.r.o.; Kotlářská 5, 602 00 Brno; info@abstract.cz; Tel.: 532 154 444

www.bydleni.cz
  • INTERIÉR
  • STAVBA
  • REALITY
  • HOBBY A ZAHRADA
  • SOUTĚŽE
  • SERIÁLY
  • RECEPTY
  • BLOG
  • PORADNA
  • KONTAKT

© 1999 - 2019 ABSTRACT, s.r.o. a dodavatelé obsahu. ISSN 1214 - 5548
Internetový portál BYDLENÍ.CZ je zdrojem registrovaným pod mezinárodním standardním seriálovým číslem ISSN 1214 - 5548 dodržuje právní předpisy o ochraně osobních údajů. Publikování nebo šíření obsahu serveru nebo jakékoliv části zveřejněného materiálu jakoukoliv formou je bez předchozího písemného souhlasu vydavatele zakázáno.