Čtyřlístek veletrhů přilákal svou pestrostí přes 63 tisíc návštěvníků

Uváděná pestrost byla podložena osmi obsazenými pavilony, kdy každý z nich nabídl návštěvníkům novinky z jiného oboru, od nábytku, bytového textilu a kuchyňského vybavení přes dětské zboží až po rybářské potřeby a nabídku pro modeláře. Po loňském rekordním zájmu veřejnosti proběhl i letošní ročník ve znamení velkého zájmu ze strany návštěvníků. Dle předběžného odhadu shlédlo tento čtyřlístek veletržních projektů více než 63 tisíc návštěvníků.

Mezinárodní veletrh bydlení MOBITEX 2007 se svým obsahem dotkl každého koutu všech myslitelných interiérů. Každá sekce byla zastoupena celou řadou vystavovatelů v čele s lídry daného segmentu – firmami jako Böhm, Rimex, Hon nábytek, Form, Antico, Habitat Clipet aj. I díky úzké spolupráci s Asociací českých nábytkářů byl letošní ročník nejrozsáhlejší přehlídkou českých výrobců v historii veletrhu.


Zvýrazněná témata letošního ročníku M-kuchyně a M-kanceláře podtrhly nové soutěžní přehlídky „Nejlepší židle pro kancelář“ a „Kuchyně roku 2007“. „Doufám, že se do příští soutěže zapojí ještě více výrobců a kuchyňských studií, ale s úrovní letošního ročníku jsem spokojen. Všechny přihlášené kuchyně měly vysokou designovou kvalitu, takže bylo z čeho vybírat a i návštěvníci veletrhu získali o koncepci současné kuchyně dobrou představu,“ zhodnotil premiérovou soutěž kuchyní ředitel Design centra ČR Karel Kobosil.


Největší tuzemský veletrh bydlení prezentoval nejen komerční nabídku, ale také trendy interiérového designu. Čtvrtý ročník projektu DESIGNSTORY poskytl velkorysý prostor tvorbě studentů, mladých designérů i špičkovým průmyslovým výrobkům. Návštěvníky zaujaly například výstavy „Kuchyně budoucnosti“ a „Kancelářské židle minulosti“, stejně jako projekt „3x30“ s řešeními maloprostorového bytu pro „startovací bydlení“, mladou dvojici a seniory. Pozornost vzbudila repríza projektu TECHNOLOGIE&DESIGN, který v osmi interiérech představil trendy „bydlení s elektronikou“. Úspěšnou premiéru mělo Zahradní centrum s expozicemi zahradního nábytku různých stylů.


Ceny Grand Prix MOBITEX 2007 udělované ve studentské i komerční sekci získalo 11 exponátů. V kategorii progresivní design získal nejvyšší ocenění soubor nábytku Cemia, který pro firmu Ligne Roset navrhl čestný host veletrhu MOBITEX 2007 Peter Maly. „Dosud nikdy jsem nedostal českou cenu, takže jsem na ni velmi hrdý. Získal jsem ocenění v Americe, ve Švýcarsku, v Německu za různé německé projekty, ale v Česku je to pro mne nové. A dojem z veletrhu? Hala A1, kde probíhá DESIGNSTORY, je velmi zajímavá, protože se tady pořád něco děje a je zde vidět, že mladí lidé zkoušejí nové věci,“ řekl německý designér s českými kořeny. K VIP hostům veletrhu patřili také další významní designéři v čele s Milanem Knížákem a Jiřím Pelclem.


Také projekty PRODÍTĚ, RYBAŘENÍ a MODELY BRNO zaznamenaly nárůst zájmu. Na všech přibylo vystavovatelů a rozšířila se výstavní plocha, zvýšila se také kvalita doprovodného programu. V Dětském světě si s malými návštěvníky zazpíval Jaroslav Uhlíř a na výstavě RYBAŘENÍ se v rámci doprovodných soutěží rozdaly stovky cen. U příležitosti výstavy MODELY BRNO proběhl na výstavišti mezinárodní halový závod XRAY 1/8 NITRO OFF ROAD CHALLENGE s účastí stovky jezdců z celé Evropy.


Údaje z předběžné statistiky

  Základní statistické údaje MOBITEX PRODÍTĚ RYBAŘENÍ MODELY BRNO CELKEM
1 Počet vystavujících firem 256 64 97 23 440
2 Počet zastoupených zemí 13 2 3 1 13
3 Obsazená výstavní plocha v m2 10 050 1 904 2 049 840 14 843
4 Zvláštní předváděcí plocha v m2 1 141 410 700 5 500 7 751
5 Celkem výstavní plocha v m2 11 191 2 314 2 749 6 340 22 594
6 Počet platících návštěvníků 63 000 *)
7 Počet akreditovaných novinářů 251

*)předběžný odhad. Celková návštěvnost bude upřesněna po auditu

Průzkum návštěvníků:

V prvních čtyřech dnech se na pokladnách zaregistrovali návštěvníci z 22 zemí. Zahraničních návštěvníků přibylo především z okolních zemí - Maďarska, Německa a Rakouska, ale také z Ruska, nově přijeli například z Dánska, Finska, JAR, Koreje a Nového Zélandu. Návštěvníci směřovali primárně především na MOBITEX (52,3 %), dále na RYBAŘENÍ (22,5 %), PRODÍTĚ (16,9 %) a MODELY (6,3 %). Hlavním cílem návštěvy byly nejčastěji informace o novinkách a trendech. Tři čtvrtiny návštěvníků byly již v době veletrhu rozhodnuty přijet i příští rok.

Zveřejněné informace jsou předběžné. Konečná závěrečná zpráva bude akciovou společností Veletrhy Brno vydána po vyhodnocení všech statistických údajů.

Uváděné statistické hodnoty vycházejí ze zásad zveřejňování statistických dat veletrhů a výstav sdružených v UFI (The Global Association of the Exhibition Industry) Paris.


Řekli o veletrzích:

Martin Čudka, prezident AČN, ředitel Wiesner-Hager Bohemia s.r.o.:

Veletrh má rezervy, ale s jeho vývojem jsme spokojeni. Letošní ročník byl lepší než ten minulý a ten byl lepší než předminulý. Je vidět, že MOBITEX nabývá na síle a serióznosti. O nedostatcích víme a ve spolupráci s Veletrhy Brno budeme pracovat ne jejich odstranění.


Jaroslav Frantál, obchodní ředitel BÖHM, spol. s. r. o.:

S návštěvností i marketingem akce jsme spokojeni, zaznamenali jsme kampaň od billboardů na dálnici až po inzerci v odborném tisku. MOBITEX je pro nás především místem setkání s našimi partnery. Hodnotit budeme samozřejmě po veletrhu, až shromáždíme všechny ohlasy, ale každý rok splní naše očekávání, jinak bychom tu nebyli bez přestávky už pošestnácté.


Eva Sedláková, zástupkyně obchodního ředitele KORYNA nábytek, a. s.:

Účast na veletrhu je pro nás přínosem. Zákazníky odkazujeme i na naše čtyři firemní brněnské prodejny, kde také v době veletrhu vzrůstá návštěvnost. Spolupracujeme s Tonem, se kterým máme spojenou expozici, a protože nás zákazníci považují za výrobce kuchyňského nábytku, jsou překvapení, že jim můžeme nabídnout i nábytek do jídelen nebo obývacích pokojů. Jsme na dobrém místě a jsme viditelní, takže myslím, že naše účast bude úspěšná.


Martina Bartoňová, Klastr českých nábytkářů:

Klastr vznikl v červenci 2006, takže na MOBITEXU se prezentujeme poprvé. Naši účast hodnotím jako velice úspěšnou. Hovořila jsem s jednotlivými členy, kteří v rámci expozice nabízejí spoustu novinek, a vidíme potěšitelný zájem ze strany návštěvníků.


Lubomír Fiedler, distributor značkového dětského zboží:

Pro nás je to nejlepší veletrh PRODÍTĚ za poslední tři roky. Stánek jsme zvětšili, ale i tak je většinou plný zákazníků, kterým vysvětlujeme přednosti našich výrobků a také prodáváme. I zájem obchodních partnerů byl letos enormní.


Irena Hoskovcová, majitelka firmy IMSE VIMSE CZ:

PRODÍTĚ je úplně první veletrh, na kterém naši nabídku švédského plenkového systému prezentujeme. Se zájmem jsme spokojeni, překvapilo nás, kolik k nám přichází už poučených zákazníků. Také ze strany obchodních partnerů byl zájem až překvapivě velký.


Radim Maloň, spolumajitel Gammarus a. s.:

Jsme velice spokojeni, protože výstavy RYBAŘENÍ se účastní velké množství rybářů a zajímají se především o nové techniky a produkty, které posunují úroveň rybaření dál do budoucnosti. Poměrně velkou část návštěvníků tvořili Slováci, o naše výrobky se zajímali také rybáři z jiných evropských zemí - z Rakouska, Holandska, Polska a dalších. Určitě se budeme výstavy účastnit i v příštích ročnících.


Karel Nikl, majitel firmy Karel Nikl:

Spokojenost s letošní výstavou RYBAŘENÍ je obrovská, protože jsem pocítil daleko větší návštěvnost našeho stánku. Lidé mají zájem o naše výrobky, především o suroviny na výrobu boilies, mixy na výrobu boilies, amino-komplexy, a díky brněnské výstavě je tady můžeme všem ukázat.


Ctirad Macháček, ředitel ASTRA, spol. s. r. o.:

My jsme dovozce, na výstavě MODELY neprodáváme, ale pouze vystavujeme, a naším cílem je převést zákazníkům novinky a zajímavé věci. S touto funkcí veletrhu jsme velmi spokojeni, jak se zájmem návštěvníků, tak odborné veřejnosti. Jen pro zajímavost, v rámci doprovodného programu tu máme velkou digitální autodráhu o délce 24 metrů, na níž může jezdit současně šest aut. Už ve čtvrtek se na ní ujelo 1600 kol.

27.03.2007 | Tisková zpráva - BVV
  • Veletrhy Brno a.s.

    Společnost Veletrhy Brno má výsostné postavení na českém výstavním trhu i vedoucí postavení v ekonomickém regionu střední Evropy.


BYDLENI.CZ Internetový magazín o bydlení a životním stylu. Byty a reality. Katalog firem, produktů a služeb.

REDAKCE BYDLENI.CZ: Kotlářská 5, 602 00 Brno; tel.: 532 154 444; info@bydleni.cz
Provozovatel serveru: ABSTRACT s.r.o.; Kotlářská 5, 602 00 Brno; info@abstract.cz; Tel.: 532 154 444