Souběžně s monumentálními realizacemi se od počátku osmdesátých let nepřestala věnovat komorně laděné tvorbě. Společným jmenovatelem jejího díla je nejen statutární pojetí skulptur, ale i okruh motivů jako oko, prsty apod, které zde mají symbolický význam. I v nenáročných rozměrech jejích komorních plastik je přitom obsažena monumentalita.
Blanka Adensamová od roku 1977 vystavovala na více než 50 výstavách doma i v zahraničí. Svoji tvorbu představila např. v Německu, Velké Británii, Španělsku, Řecku, Dánsku, Francii, Japonsku, USA aj. Její dílo je zastoupeno v muzeích a galeriích v New Yorku, Los Angeles, Washingtonu, Vancouveru, Tokiu (Muzeum moderního umění a Sasaki Glas), polovinu expozice skla v japonském Ibaraki tvoří právě její plastiky a sochy. Její práce jsou i v Mnichově, Essenu, Rheinbachu a ve Frauenau v SRN, v Uměleckoprůmyslovém muzeu v Praze i v dalších českých muzeích. Její plastiky zdobí interiéry Ministerstva kultury, Národního domu na Vinohradech, budovy Čechofrachtu aj. Mezi mnohými oceněními je například i „Promotion Award“ ze světové přehlídky „Glass 84“.
S dílem této významné české výtvarnice se můžete setkat na výstavě, která je dalším pokračováním jedinečného prázdninového cyklu prezentací českého sklářského sochařství Muzea města Brna. Královská kaple hradu Špilberk, do níž světlo vstupuje okny vytvořenými Stanislavem Libenským, bude hostit tvorbu Blanky Adensamové do 11. září 2011.