Home Staging je služba, kterou rozumíme profesionální přípravu bytu nebo domu k prodeji. Home Staging se nezabývá pouze interiérem nemovitosti, ale i exteriérem. Důležité je, aby nemovitost jako celek působila dobře, protože šanci udělat dobrý první dojem má člověk pouze jednu.
Proč je úprava nemovitosti tak důležitá?
Většina z nás dělá při prodeji bytu nebo domu pořád tu jednu stejnou chybu. Během focení nechává v interiéru ležet své osobní věci. Právě „odosobnění" je jedním z nejdůležitějších požadavků na kvalitní fotografii, která má zaujmout široké spektrum zájemců. Nový majitel si musí umět představit, že v tomto bytě bude rád bydlet. „Mám za sebou dvacetiletou praxi jako realitní makléřka. U nás je téměř národním zvykem, že tam, kam by si lidé obvykle styděli pozvat návštěvu, se nestydí pozvat realitního makléře. Zoufalství realitních makléřů končí nezřídka tím, že fungují jako úklidová služba zdarma. Investovat čas i trochu peněz do přípravy nemovitosti se určitě vyplatí," přidává své osobní zkušenosti PhDr. Dagmar Godycká ze společnosti Home Staging by God.
Většina z nás dělá při prodeji bytu nebo domu pořád tu jednu stejnou chybu. Během focení nechává v interiéru ležet své osobní věci. Právě „odosobnění" je jedním z nejdůležitějších požadavků na kvalitní fotografii, která má zaujmout široké spektrum zájemců. Nový majitel si musí umět představit, že v tomto bytě bude rád bydlet. „Mám za sebou dvacetiletou praxi jako realitní makléřka. U nás je téměř národním zvykem, že tam, kam by si lidé obvykle styděli pozvat návštěvu, se nestydí pozvat realitního makléře. Zoufalství realitních makléřů končí nezřídka tím, že fungují jako úklidová služba zdarma. Investovat čas i trochu peněz do přípravy nemovitosti se určitě vyplatí," přidává své osobní zkušenosti PhDr. Dagmar Godycká ze společnosti Home Staging by God.
Pokoj po úpravě. Foto: Residence Visage |
Pokoj před úpravou. Foto: Residence Visage |
Atraktivní fotografie je základ. Vždyt právě podle ní posuzujeme nabídku. „Internetová prezentace je důležitá a má velkou sílu, ne-li rozhodující. Současný zákazník je však daleko sofistikovanější a náročnější. V důsledku slábnoucího realitního trhu je více nemovitostí na trhu. Už nestačí umístit do nabídky, ale zaujmout! Nemáte moc prostředků a hlavně času k tomu, jak přesvědčit poptávajícího, aby „rozkliknul“ právě tu vaši nemovitost. Ano, dobré „otvírákové“ foto prodává. Fotka je nekompromisní, i málo věcí v interiéru je najednou na fotce hodně. Musíte vědět, kam si stoupnout, z jakého úhlu fotit a jaké použít světlo. Udělat dobrou kvalitní fotku chce zkušenost i cit pro věc," upozorňuje PhDr. Dagmar Godycká z firmy Home Staging by God.
Jak probíhá Home Staging?
„Pokud se klient rozhodne využít našich služeb, je dobré, abychom od něj obdrželi fotografie nemovitosti. V tomto okamžiku máme základní představu o charakteru objektu, o potřebných úpravách a tím i o cenovém rozmezí investice. Klienta navštívíme a na základě tohoto setkání pro něj vypracujeme zápis s doporučeními úprav nemovitosti, které obsahují jednotlivé kroky změn. Tyto úpravy může klient provést sám, nebo mohou být provedeny konzultantem. Samotný Home Staging tedy může trvat třeba jen 2-3 hodiny, ale také pár dní, přidají-li se třeba nutné změny v podobě výmaleb interiéru," seznamuje nás s průběhem Home Stagingu Jana Rybínová, projektová manažerka společnosti Residence Visage. Cílem Home Stagingu je urychlit prodej a vydělat peníze. Kvalitní Home Stager by si tedy měl poradit se stávajícím vybavením, k zakoupení maximálně doporučit drobné doplňky, které by interiér zkrášlily.
Co lidé dělají při prodeji svého bytu nejčastěji špatně?
„Obvykle je to na první pohled barva interiéru bytu. Řada majitelů našla inspiraci v pořadech typu „Postav si svůj sen“ a ve snaze odlišit se od uniformity ostatních panelových bytů používá výrazné barvy místností. Pokud jim to tak vyhovuje, není v tom problém. Ale pro profesionální prezentaci nemovitosti na realitním trhu jsou vhodné neutrální světlé barvy," doporučuje PhDr. Dagmar Godycká. Mnohé překvapí, že vedle uklizeného a upraveného interiéru hraje neméně důležitou roli i vůně. Ta by kupující neměla odradit. Pozor si tedy dávejte na její intenzitu. „Koupě nemovitosti je emocionální záležitostí. Kupující se bude vždy cítit lépe v prostředí, kde je vyvětráno a příjemně voní káva či vonná svíčka, než v nevětrané místnosti, kde jste před půl hodinkou uvařili silně aromatický oběd," radí Jana Rybínová z společnosti Residence Visage.
Jak probíhá Home Staging?
„Pokud se klient rozhodne využít našich služeb, je dobré, abychom od něj obdrželi fotografie nemovitosti. V tomto okamžiku máme základní představu o charakteru objektu, o potřebných úpravách a tím i o cenovém rozmezí investice. Klienta navštívíme a na základě tohoto setkání pro něj vypracujeme zápis s doporučeními úprav nemovitosti, které obsahují jednotlivé kroky změn. Tyto úpravy může klient provést sám, nebo mohou být provedeny konzultantem. Samotný Home Staging tedy může trvat třeba jen 2-3 hodiny, ale také pár dní, přidají-li se třeba nutné změny v podobě výmaleb interiéru," seznamuje nás s průběhem Home Stagingu Jana Rybínová, projektová manažerka společnosti Residence Visage. Cílem Home Stagingu je urychlit prodej a vydělat peníze. Kvalitní Home Stager by si tedy měl poradit se stávajícím vybavením, k zakoupení maximálně doporučit drobné doplňky, které by interiér zkrášlily.
Ložnice před úpravou. Foto: Residence Visage |
Ložnice po úpravě. Foto: Residence Visage |
Co lidé dělají při prodeji svého bytu nejčastěji špatně?
„Obvykle je to na první pohled barva interiéru bytu. Řada majitelů našla inspiraci v pořadech typu „Postav si svůj sen“ a ve snaze odlišit se od uniformity ostatních panelových bytů používá výrazné barvy místností. Pokud jim to tak vyhovuje, není v tom problém. Ale pro profesionální prezentaci nemovitosti na realitním trhu jsou vhodné neutrální světlé barvy," doporučuje PhDr. Dagmar Godycká. Mnohé překvapí, že vedle uklizeného a upraveného interiéru hraje neméně důležitou roli i vůně. Ta by kupující neměla odradit. Pozor si tedy dávejte na její intenzitu. „Koupě nemovitosti je emocionální záležitostí. Kupující se bude vždy cítit lépe v prostředí, kde je vyvětráno a příjemně voní káva či vonná svíčka, než v nevětrané místnosti, kde jste před půl hodinkou uvařili silně aromatický oběd," radí Jana Rybínová z společnosti Residence Visage.
Před úpravou. Foto: Home Staging by God |
Po úpravě. Foto: Home Staging by God |
Rozsah a ceny služeb jednotlivých Home Stagerů mohou být rozdílné, a proto je dobré se s nimi předem seznámit. Dvouhodinovou konzultaci Home Stagingu najdete v nabídce za cenu okolo 3 500,- Kč ale i za 8 000,- Kč.
Pokoj před úpravou. Foto: Residence Visage |
Pokoj po úpravě. Foto: Residence Visage |
Na článku spolupracovaly tyto firmy:
www.residence-visage.cz
www.homestagingbygod.cz
Přečtěte si i další články ze seriálu Na reality s rozumem:
1. Jak si vybrat kvalitní realitní kancelář?
2. Pronajímejte bez problémů
3. Prodáváte dům či byt? Jak stanovit cenu nemovitosti?
4. Faktory, které ovlivňují cenu vaší nemovitosti
5. Byt či pronájem? Toť otázka
6. Inspekce nemovitosti
www.residence-visage.cz
www.homestagingbygod.cz
Přečtěte si i další články ze seriálu Na reality s rozumem:
1. Jak si vybrat kvalitní realitní kancelář?
2. Pronajímejte bez problémů
3. Prodáváte dům či byt? Jak stanovit cenu nemovitosti?
4. Faktory, které ovlivňují cenu vaší nemovitosti
5. Byt či pronájem? Toť otázka
6. Inspekce nemovitosti