Dalším důvodem, který potvrdil, že se jedná o správný a nutný krok, byla covidová situace. V době, kdy se přehnala nákaza firmou, hrozilo úplné zastavení celé výroby, neboť bylo najednou hodně lidí nemocných. Naštěstí k tomu nedošlo a výroba se pouze trochu zpomalila.
Při výrobě dřevěných oken je ještě stále potřeba hodně rukou, proto není možné využití techniky v celém procesu výroby, ale aspoň některé výrobní operace to umožňují. Jednou z nich je i nástřik povrchové úpravy, neboli lakování. Toto je pro robota ideální práce, protože se musí provádět rovnoměrně, systematicky a přesně, což jsou typické výhody robotických pomocníků.
Naučit robota správně pracovat ale není tak snadné a nějakou dobu to trvá. Musí se mu všechno naprogramovat do nejmenších detailů, vychytat všechny záludnosti a technické zádrhele, zjistit, které stříkací trysky jsou optimální a mnoho dalších věcí. I proto trvalo skoro 2 měsíce, než si robot na sebe začal vydělávat. Jelikož jsme čistě zakázková výroba, je každou zakázku nutné programovat, ale jakmile dostane robot patřičné zadání, pracuje už samostatně. Lakýrník může mezitím třeba připravovat materiál nebo další zakázku.
A protože si zákazníci přejí čím dál větší okna, aby měli krásný výhled, pořídili jsme i nový, větší, stahovák okenních rámů - lis, který se používá na spojování jednotlivých dílů otvorových výplní.
Věříme, že se nám investice do nových pomocníků vyplatila a přispěje k tomu, abychom stále vyráběli co možná nejlepší okna. Zájem o dřevěná a hlavně dřevohliníková okna je pořád na vzestupu, a doufáme, že jejich obliba a poptávka po nich bude trvat i nadále.