„Chceme, aby se naši klienti nebáli mít při pořizování bydlení velké plány. A právě nižší úroková sazba, tedy ve svém důsledku nižší pravidelná splátka, jim to dovolí,“ vysvětluje Jan Sadil, generální ředitel Hypoteční banky, jedničky na našem trhu v oblasti poskytování hypoték. A právě jemu jsme položili i pár dalších otázek, které se k hypotékám vztahují.
Je dnes pořízení nemovitosti skutečně tak výhodné?
Podle odborníků ano. Trh se rozhýbal a zájemců o nové bydlení je stále víc, což se ale na druhou stranu například odrazilo v růstu cen nemovitostí, což dokládá HB INDEX, vývoj indexu cen nemovitostí Hypoteční banky. Pro nákup domu, bytu či pozemku je tedy nyní ideální doba. Růst cen se totiž netýká jen Prahy a Středních Čech, ale platí i pro oblasti, kde ceny ještě nedávno klesaly, například v Ústí nad Labem.Jaké jsou vaše odhady, pokud se týká o vývoj sazeb?
Hypoteční bankéři si už příliš netroufají odhadovat, jak se budou vyvíjet úrokové sazby, protože se v poslední době příliš netrefovali. Z názorů makroekonomických analytiků a regulátora, ale i podle mého osobního hodnocení však usuzuji, že by se letos nemělo stát nic nečekaného.A co délka fixace? Pozorujete zájem o delší fixační dobu?
Nejčastější jsou nyní pětileté fixace, ale pozorujeme zájem o fixace delší, především sedmileté. Klienti chtějí zkrátka využít toho, že současné sazby jsou z historického hlediska skutečně velmi výhodné.Dají se na hypotečním trhu očekávat nějaké nové trendy?
Už teď jsme svědky toho, že banky se snaží klást stále větší důraz při péči o stávající klienty. Pokud je u vás klient spokojený při sjednávání hypotéky i během celé doby jejího splácení, je velmipravděpodobné, že s koncem fixace nebude chtít přejít někam jinam. Souvisí to i s výhodnější nabídkou dalších finančních a doplňkových produktů v podobě pojistek. Klient chce mít pocit, že mu
dáváte něco navíc, že ho nezatěžujete zbytečnostmi a šetříte jeho čas.
Vy klientům vycházíte vstříc například produktem Hypotéka po webu. V čem spočívá?
Jedná se o produkt, kdy klienta při sjednání hypotečního úvěru nenutíme, aby za námi opakovaněchodil na pobočku, pokud to není nezbytně nutné. Je to produkt, o který je stále větší zájem. Spočívá v tom, že vše s hypotečním specialistou řešíte prostřednictvím internetu. Jediný okamžik, který klient stráví na pobočce je ten, kdy přijde podepsat finální verzi smlouvy.
Další podobnou nabídkou zaměřenou zejména na pracovně vytížené klienty je takzvaná virtuální
Další podobnou nabídkou zaměřenou zejména na pracovně vytížené klienty je takzvaná virtuální
pobočka, která funguje denně od čtyř do devíti hodin večer. V době, kdy už jste doma tak máte možnost se spojit s naším hypotečním specialistou na telefonu. Ten pak klientovi pomůže s výběrem případně poté sám také hypotéku kompletně zpracuje. Je to člověk, který radí telefonicky i po e-mailu a pomáhá až do podpisu smlouvy.