Globální studie společnosti Dyson: Více než dvě třetiny Čechů pravidelně používají k úklidu podlah mop, často ale jen rozetřou špínu po povrchu
Staré zvyklosti, nové problémy: Proč mopování nestačí pro úklid moderní domácnosti?
„Hlavní nevýhodou tradičních nástrojů, jako jsou mopy, mokré zametače a jednokotoučové přístroje, je jejich sklon pouze roztírat nečistoty po povrchu. K tomu dochází, když se mop ponoří do špinavé vody nebo když mokré zametače nedokáží nečistoty úplně odstranit,“ vysvětluje Ketan Patel, manažer designu ve společnosti Dyson. „Naopak Dyson WashG1™ využívá systém dvou protiběžných rotačních válečků, které zajistí důkladné vyčištění bez zanechání skvrn.“
Před samotným mokrým čištěním nejdříve 45 % lidí podlahu vysává, zametá nebo kartáčuje. V Česku je to dokonce 71 %. Celý tento proces může dobu úklidu prodloužit až na 109 minut – téměř dvě hodiny! Pro početné domácnosti, kde je neustálý ruch a podlahy se snadno zašpiní, je proto zásadní hledat efektivnější řešení, která spojují suché i mokré čištění do jednoho kroku.
Nejčastější problémy spojené se stávajícími nástroji na mokré čištění:
- Přibližně každý třetí člověk uvádí, že jejich zařízení nedokáže důkladně vyčistit okraje podlahy.
- Každý čtvrtý tvrdí, že údržba těchto nástrojů je příliš časově náročná.
- Čtvrtina lidí si stěžuje na krátkou výdrž baterie svého zařízení.
- Čtvrtina dotázaných poukazuje na to, že jejich nástroje nejsou dostatečně efektivní při odstraňování skvrn.
Od šmouh ke skutečnému lesku: Revoluční úklid podlah s Dyson technologií
Jak Dyson WashG1TM funguje?
K ještě vyšší čistotě přispívá i vhodný přípravek
Kombinace vysávání a mokrého čištění
Jak Češi dopadli v průzkumu o úklidu?
- Tvrdé podlahy v domácnostech suverénně vedou – celosvětově je má doma 93 % lidí (v ČR je to 89 %), zatímco koberce byste našli jen u třetiny (v ČR 44 %).
- Čím jsou Češi oproti zbytku světa výjimeční? Mají doma linoleum! Našli byste jej v domácnostech více než 40 % českých účastníků průzkumu, což je výrazně více než u jiných Evropanů. Pro zajímavost: ve Španělsku nebo Turecku je to jen 1 %, v Řecku, Itálii nebo Portugalsku 2 %.
- Češi obvykle provádějí mokré čištění podlah pravidelně, ale ne při každém úklidu (takto odpovědělo 40 % respondentů), anebo příležitostně, v závislosti na potřebě (32 %).
- Při výběru čistícího prostředku na podlahy zajímá Čechy nejvíce účinnost čištění (18 %) a hygiena (12 %), až pak řeší poměr ceny a výkonu (11 %).
- Třetina Čechů mění při vytírání vodu po úklidu každé místnosti, téměř polovina (48 %) pouze pokud se voda viditelně zašpiní. A 14 % ji během úklidu nemění vůbec.
- Některé typy nečistot se z povrchů odstraňují obtížně. Češi nejvíce bojují s lepivými látkami, jako jsou žvýkačky, vosk či pryskyřice (32 %), na druhém místě je mastnota (29 %). O třetí příčku se dělí skvrny a minerální usazeniny od tvrdé vody (20 %).
- Více než pětině (22 %) Čechů vadí, že je pro ně mokré čištění podlah časově náročné, čtvrtinu trápí těžko přístupná místa, 20 % uvedlo, že jim vadí, když podlaha příliš dlouho schne a že je pro ně celý proces fyzicky únavný či nepohodlný.
- Kdyby si Češi měli koupit svůj první přístroj na mokré čištění, značka Dyson by pro ně byla druhou volbou – sáhlo by po ní 14 % respondentů.