Ve společnosti ELECTRO GARDEN jsme se ptali, o jaký typ zboží se lidé nejvíce zajímají letos: "Jako každým rokem je zájem o bílou techniku - především malé domácí spotřebiče jako jsou mixéry a roboty, kávovary, espressa, žehličky, grily, vysavače. Z černé techniky jsou letošním leaderem LCD a plazma televizory, DVD rekordéry s HDD, digitální fotoaparáty, mobilní telefony a samozřejmě MP3 přehrávače. Trochu nečekaně se v kategorii vánočních dárků ocitá i velká bílá technika, a to v podobě malých vinoték," říká jednatel společnosti ing. Dušan Smažík.
Nákup prostřednictvím internetu neznamená nutně kupovat „zajíce v pytli“, a už vůbec ne rezignaci na veškeré výhody, které přináší kamenný obchod. Nová online prodejna electrogarden.cz, která sdružuje přes 130 tuzemských prodejen bílého i černého elektra, to dokazuje. Devizou prodejny jsou (vedle dostatečně známých výhod nákupu od počítačového monitoru) právě nadstandardní služby smluvních partnerů: objednané zboží si lze vyzvednout v nejbližším kamenném obchodě, případně si je nechat přivézt.
Přestože „ostrý start“ prodejny se odehrál v červenci, už během srpna přesáhl objem objednávek půl milionu Kč. Nejvíce se přes léto prodávalo drobné elektro a velké domácí spotřebiče. Začátkem podzimu se potom zákazníci více zaměřili na audio a video.
Podle jednatele společnosti ELECTRO GARDEN je mezi zákazníky 90 % žen, kterým zřejmě podobný typ obchodu chyběl nejvíce. A co na službě oceňovaly? Přesnost při dodání zakázky v dohodnutém čase a odborná pomoc při předání zboží, které vždy přiveze profesionál ochotný pomoci s instalací a radou, jak přístroj obsluhovat. Případně možnost si osobně zboží vyzvednout v nedaleké prodejně. To vše ve velice krátkém čase, protože většina objednávek je vyřešena do 48 hodin nebo dříve. V neposlední řadě také ocenily záruku rychlého řešení reklamace (protože v dosahu je kamenný prodejce jako smluvní partner).
Ještě zajímavějším zjištěním je však podle jednatele společnosti skutečnost, že ženy nakupují i tzv. černou techniku. „V našem obchodě není zvláštní, když si žena nechá poradit při výběru nové LCD televize, a potom ji do domácnosti objedná ona a ne muž. Důvodem je právě způsob prodeje, který se v zahraničí nazývá „pick up in store“, tedy nakupuj na internetu a zboží si vyzvedni v prodejně nebo ti jej prodejna doručí. Odstraňují se tím totiž problémy neosobního předání zboží od zásilkové služby nebo jiného dopravce, který se zbožím de facto nemá nic společného a nemůže vám tedy poradit jak s obsluhou.“
Online obchod electrogarden.cz neustále rozšiřuje prodejní síť po celé ČR a jeho cílem je v co nejkratší době zajistit zákazníkům dostupnost prodejny do 20km z jakéhokoliv místa v ČR.
Jedinečné spojení nízkých cen a profesionálních služeb, které obchod poskytuje, rychle získává své příznivce a jasně tak naznačuje, jakým směrem se nakupování elektroniky a domácích spotřebičů na internetu bude vyvíjet.