1. Jaké finanční produkty poskytuje České spořitelna a.s. pro financování oprav a rekonstrukcí domů a bytů?
Pro financování oprav a rekonstrukcí domu, stejně tak na koupi nemovitosti, nabízíme klientům Ideální hypotéku České spořitelny, u které si mohou klienti sami navolit podle svých preferencí velké množství služeb. V základní nabídce Ideální hypotéky ČS klienti zdarma získají poradenství a sjednání hypotéky, dále třicetidenní garanci nabízené úrokové sazby, zdarma on-line ocenění nemovitosti vypracované přímo v pobočce a neomezené čerpání zdarma během prvních 3 měsíců. Klienti navíc mohou vybírat z produktů a služeb z jednotlivých oddílů nazvaných Individualita (služby jako Expresní čerpání, Bez vybrané nemovitosti, Zrychlená výstavba, Bez faktur, Financování družstevního bytu, Až do 100% hodnoty nemovitosti, Zjednodušené čerpání při výstavbě), Flexibilita (Změna výše splátek, Peníze na cokoliv, Mimořádné splátky), Jistota (Pojištění schopnosti splácet, Pojištění schopnosti splácet i při ztrátě zaměstnání, Přerušení splácení).
Od dubna klientům nabízíme jarní akci Ideální hypotéka České spořitelny, která přináší snížení úrokové sazby. S jarní nabídkou mají všichni klienti možnost získat úrokovou sazbu na hypoteční úvěr sníženou o 0,2 %. Nejnižší sazbu, tedy 4,49 %, získají klienti k Ideální hypotéce s úrokovou bonifikací. Ta klientům přináší vedle současného akčního snížení úroku také standardní slevu z úrokové sazby ve výši 1 % po celou dobu splácení u poloviny z výše úvěru, a to u pětileté fixace úrokové sazby, minimálně dvacetileté splatnosti úvěru a při sjednání pojištění schopnosti splácet. Ideální hypotéka je poskytována bez poplatku za vyřízení. Klient platí pouze za služby, které si sám vybere. Vybrané služby jsou zpoplatněny jednorázovým poplatkem či změnou úrokové sazby nebo změnou měsíčního poplatku.
2. Jak má postupovat zájemce o tyto produkty?
Klienti si mohou sami sestavit Ideální hypotéku ČS našem webu, kde zadají základní parametry úvěru a vyberou služby pode svých potřeb. Klient tak získá orientační představu o tom, jak bude jeho hypotéka vypadat a zároveň tímto způsobem může zažádat o schůzku s hypotečním specialistou přímo v pobočce, který s klientem projde credit scoringem, podle kterého je nastavena úroková sazba a měsíční splátky. Mezi základní dokumenty, které klient předkládá při žádosti o hypotéku, patří doklad o prokázání příjmů (potvrzení o příjmech či daňové přiznání) a samozřejmě doklad totožnosti. Další dokumenty závisejí na konkrétním úvěru.
3. Jaké jsou vaše silné stránky? Poskytujete klientům nějaké výhody?
Za zajímavou nabídku považujeme jarní akci Ideální hypotéky České spořitelny, která stále pokračuje. Všichni klienti tak mají možnost získat úrokovou sazbu na hypoteční úvěr sníženou o 0,2 %. Nejnižší sazbu, tedy 4,49 %, získají klienti k Ideální hypotéce s úrokovou bonifikací, kterou jsme podrobněji popsali již v odpovědi na první otázku.
4. Kolik si může půjčit majitel domu, družstvo či SVJ, pokud nechce ručit nemovitostí?
U hypotéky je vždy nutná zástava nemovitosti.
5. Lze při zajištění financování vaším ústavem spolupracovat při žádosti o dotace - jak a o jaké?
Jako první banka jsme začali v červnu loňského roku přijímat žádosti o dotace z programu Zelená úsporám. Rolí České spořitelny je přijímat a zpracovávat žádosti a následně proplácet prostředky z dotace Státního fondu životního prostředí (SFŽP) na účty žadatelů. Klientům nabízíme také doplňkové financování podle konkrétních potřeb klienta. Žádosti přijímáme ve všech retailových pobočkách, kterých máme cca 660 po celé ČR. Zájemcům tedy nabízíme skutečně komfortní dostupnost, protože naše pobočky klienti najdou i v menších a malých městech. Žadatel o podporu nemusí být nutně klientem České spořitelny. Program zpracovávají pro fond pouze vybrané banky, proto jsou naše pracoviště otevřena všem žadatelům z řad fyzických osob.
Zájemci se na nás často obracejí také s dotazy na celkové řešení jimi zamýšlených stavebních úprav. Na takové dotazy, které mají mnohdy odborný stavební charakter, ale nejsme schopni odpovědět. Proto jsme s několika vybranými stavebními firmami založili seskupení Zelená aliance. Zelená aliance nabízí kompletní pomoc se vším, co s čerpáním dotace souvisí: od administrace žádosti, přes návrh projektu a jeho energetické hodnocení až po realizaci projektu a financování. Dalšími členy Zelené aliance jsou Knauf Insulation, Ponast, Rehau a Stiebel Eltron. Klient kontaktuje infolinku Zelené aliance, operátor převezme od klienta informace týkající se plánovaného projektu a dál je předá příslušným členům Zelené aliance. Firmy pak klienta kontaktují s konkrétní nabídkou uzpůsobenou jeho požadavkům. Žádný z členů Zelené aliance nepodmiňuje nabídku svých služeb využitím služeb druhé partnerské firmy. Telefonní číslo infolinky je 810 700 800 a je dostupná každý pracovní den od 8 do 17 hodin. Další informace naleznou zájemci také na www.zelenaaliance.cz.
K dotacím programu Zelená úsporám nabízíme také doplňkové financování prostřednictvím několika produktů celé Finanční skupiny České spořitelny. K těmto produktům se řadí Ideální hypotéka ČS, hotovostní či spotřebitelský úvěr, Překlenovací úvěr TREND a HYPO TREND a úvěr ze stavebního spoření. K dispozici jsou samozřejmě i další úvěrové produkty Finanční skupiny České spořitelny.