Co zařídit před stěhováním nejdřív? Zapamatujte si 3 „S“
1. Smlouva
Nemovitost může jevit známky běžného opotřebení vzhledem k času nájmu (to znamená, že se nemusí skvět novotou jako v době, kdy jste se do bytu či domu nastěhovali), ale rozhodně by neměla být poškozená. Pokud jste navíc třeba měnili barvy v interiéru nebo stěny neudržovali bílé, může po vás pronajímatel chtít, abyste před odchodem ještě vymalovali (příp. vám může adekvátní částku za výmalbu strhnout z vaší kauce). Předem se tak domluvte na přesném postupu, ať vás později nic nezaskočí. Jestliže máte navíc sjednané pojištění domácnosti, nezapomeňte smlouvu s pojišťovnou včas ukončit.
TIP: V práci si domluvte volno na stěhování – ze zákona na něj máte nárok. Zaměstnavatel vás může uvolnit až na 2 dny a v některých případech vám nahradí i mzdu.
2. Spotřeba
Někteří dodavatelé uznávají stěhování jako důvod pro předčasné ukončení smlouvy na dobu určitou, ale není jich právě mnoho. Co nejdříve se tak zastavte na pobočce nebo se poraďte na zákaznické lince.
Poté, co vyřešíte dodávku plynu, elektřiny, vody a případně i tepla, začněte si pomalu zjišťovat, kde hlásit změnu trvalého pobytu. Povinných zastávek, které vás na cestě k nové adrese ještě čekají, není právě málo.
3. Stěhovací firma
Společnosti, které se zaměřují na stěhování bytů, toho za vás mohou vyřešit i více. Postarají se třeba o samotné balení, zajistí odvoz a ekologickou likvidaci starého nábytku nebo v bytě vymalují. Vždy je ale potřeba se na všech službách domluvit předem a neřešit vše na poslední chvíli. Firma tak bude mít dostatek času na to, aby vybrala vhodný stěhovací vůz, zajistila potřebný počet pracovníků, dohodla s vámi přesnou cenu celého stěhování a zajistila parkování na obou adresách. V den D už pak vše půjde krásně hladce a bez stresu pro obě strany.