Průzkum proběhl loni na podzim, kdy společnost Reader’s Digest dotazníkovou metodou s otevřenými otázkami zkoumala zájem spotřebitelů, kteří si vybírali značku
domácích spotřebičů podle obecné povědomosti, důvěryhodnosti, ale samozřejmě i podle funkčních vlastností spotřebičů, servisu, vzhledu i ceny. Respondenti byli vybráni z databáze Reader’s Digest Výběru tak, aby odpovídali populačnímu profilu České republiky s tím, že věková kategorie do 18 let nebyla zastoupena. Bylo rozesláno 13 500 dotazníků.
Průzkum probíhal současně v patnácti zemích Evropy (Belgie, Česká republika, Finsko, Francie, Maďarsko, Německo, Nizozemsko, Polsko, Portugalsko, Rakousko, Rumunsko, Rusko, Španělsko, Švýcarsko, Velká Británie). Dotazníky byly totožné, až na 10 lokálních kategorií, které si každá země určila sama. Celkem se průzkumu v Evropě zúčastnilo 44 679 respondentů.