Předpokládejme, že máme stanoveny zadávací podmínky a základní kritéria pro výběr firmy – doporučujeme aby velikost firmy zhruba odpovídala velikosti zakázky. Dobré prvotní informace vám poskytne internet. Zajímavými signály o kvalitách firmy bývají také webové stránky a jejich způsob komunikace se zákazníkem. Zde si najdete profily firem, jejich délku působení na trhu, získané certifikáty jakosti, reference- přehled realizovaných staveb i s fotografiemi.
Když máte udělaný prvotní výběr stavebních firem, je vhodné si je ověřit na základě zkušeností a doporučení známých nebo reference klientů. Zhotovitele realizace vybereme na základě výběrového řízení. Pro organizaci výběru je vhodné mít poradce. Na vlastním rozhodování by se měli podílet zástupci vlastníka objektu spolu s nezávislými odborníky (projektant, stavební dozor), kteří budou se zhotovitelem v kontaktu během realizace stavby.
Seriózní společnost svým zákazníkům nic netají. Nechte si vytvořit cenové nabídky nejlépe za na základě projektové dokumentace revitalizace domu, aby obsahovaly veškeré budoucí prováděné práce na díle. V nabídce by měly být přesně specifikovány nutné práce, které jsou uvedeny dokumentaci, ale i použité materiály.
Doporučujeme nehledat jen nejlevnější nabídku.Ta je mnohdy ovlivněna složením firmy a její dobou působení před a po realizaci díla. Cena nemůže být jediným kritériem výběru. Bez jasně určené vazby na užitné vlastnosti díla, může takový výběr vést k neuspokojivému výsledku.
Rozhodujte se i na základě délky výstavby a nabízené záruky za hotové dílo. Krátká záruka může signalizovat nedostatečnou kvalitu práce.
Důležité jsou i platební podmínky. Požadujte postupný splátkový kalendář – měsíční fakturaci- v návaznosti na jednotlivé dokončené etapy výstavby. Pokud chce někdo od vás více než polovinu dohodnuté konečné ceny ještě před započetím práce, zpravidla to nevěští nic dobrého.
Při výběru realizační firmy doporučujeme se také zaměřit na odbornost firmy, jaké zaměstnává řemeslníky a její zkušenosti s revitalizací panelových domů a záběr nabízených profesí v rámci revitalizací.
Pokud chce investor dosáhnout rovnováhy mezi užitnou hodnotou výsledného díla a jeho cenou, má možnost stanovit příslušné zadávací podmínky a kritéria pro výběr realizační firmy.
Vyplatí se zhlédnout předchozí zakázky - reference - firmy. Takový zákazník vám prozradí nejvíc. Jak se firma stavěla k problémům, které se při stavbě objevily, jak vyřídili případnou reklamaci, jestli dodrželi cenu, termín, případný postoj k vícepracím a méněpracím, atd......
Velmi důležitý je také osobní kontakt. Musíte vědět, s kým máte jednat, kdo je za firmu tou pověřenou osobou.
V zásadě tedy platí - získat co nejvíce informací z různých zdrojů.
Více informací a ukázky realizací na www.renomix.cz.