Projekt Bruselský sen obsáhne výstavy, publikace a množství doprovodných programů. Pořadateli jsou Uměleckoprůmyslové museum, Moravská galerie v Brně, Galerie hlavního města Prahy a společnost Arbor Vitae. Na realizaci se podílí tým odborníků z českých sbírkových a vědeckých institucí pod vedením kurátorek Daniely Kramerové a Vandy Skálové, architektonické řešení bylo svěřeno studiu Olgoj Chorchoj, grafický koncept Robertu V. Novákovi. „Po padesáti letech chceme představit všechny aspekty příprav a realizace československé expozice v Bruselu od politických až po čistě umělecké a zároveň chceme přiblížit proměnu dobového životního stylu, společnosti a kultury i dnes opět aktuální designovou vlnu bruselského stylu,“ líčí hlavní záměr pořadatelů Vanda Skálová.
Světovou výstavu Expo 58 věrně charakterizuje bruselské Atomium – skulpturální stavba pracující s tvaroslovím astrologie a kosmonautiky. Řada představených exponátů těžila z takzvané sputnikové euforie; vždyť první těleso vyrobené člověkem – sovětská družice – byla do vesmíru vyslána 4. 10. 1957. Lidstvo tím začalo psát novou, kosmickou kapitolu. Nefalšované objevitelské nadšení se přeneslo do všech tvořivých oblastí.
Pořadatelé projektu Bruselský sen upozorňují i na to, že aktérů a pamětníků tehdejšího československého úspěchu rapidně ubývá. Hrdě přenesené původní stavby z Bruselu byly zničeny či radikálně přestavěny. „Přes dlouhodobou přitažlivost bruselského fenoménu mu prozatím nebyla věnována významnější odborná pozornost,“ upozorňuje Vladana Rýdlová ze společnosti Arbor Vitae. „Po padesáti letech je tak čas zkoumat a pokusit se přiblížit, jaké tedy Expo 58 skutečně bylo, zhodnotit jeho význam v rovině umělecké, sociologické či politicko-kulturní.“
Pořadateli výstavy jsou Arbor Vitae, Uměleckoprůmyslové museum, Moravská galerie v Brně a Galerie hlavního města Prahy