Jak rychle a výhodně prodat nemovitost díky realitnímu marketingu

Prodat byt či dům rychle a za dobrou cenu není tak jednoduché, jak by se mohlo zdát. Vyžaduje to dobrou propagaci a důkladnou přípravu na ni. Začněte přípravou samotné nemovitosti (tzv. homestagingem). Upravte ji tak, aby se líbila co nejširšímu okruhu zájemců. Není nutné byt rekonstruovat, většinou postačí důkladný úklid, odstranění osobních věcí a nadbytečného nábytku, nová výmalba či naaranžování květin. Prostory nesmí působit tmavě a stísněně.

Připravte profesionální propagační materiály

 
Jakmile jste upravili nemovitost tak, aby působila světle a prostorně, můžete pořídit fotografie.  Využijte služeb profesionálních fotografů, kteří přesně vědí, jak nafotit fotky, které zaujmou na první pohled a dokážou vyvolat emoce. Kromě fotografií udělejte i videoprohlídku a 3D scan nemovitosti. Profesionálně natočené video dokáže zaujmout a vyvolat v zájemcích pozitivní emoce. V 3D scanu nemovitosti si zájemce prohlédne jednotlivé místnosti a uvidí, jak na sebe navazují. Lépe si tak dokáže představit dispozici bytu a to, jak nemovitost reálně vypadá. K dobré představě napomůžou také půdorysy a plánky. Dispozice bytu je jednou z věcí, která zájemce zajímá nejvíc a hraje i důležitou roli při odhadu ceny nemovitosti. Nezapomeňte si tedy připravit i profesionálně zpracovaný půdorys. Můžete využít specializované firmy, které vám jednoduchý a přehledný plánek levně zpracují.

Nejen fotky a videa, ale i text inzerátu je velmi důležitý. Pokud nechcete využít služeb copywritera jako profesionální makléři, dbejte na to, aby byl vámi napsaný text přiměřeně dlouhý, strukturovaný, přehledný a obsahoval všechny důležité informace. Nic důležitého nezamlčujte, ale nepište také sáhodlouhé romány.

Pro dražší nemovitosti nechte udělat web nemovitosti. Můžete na něj dát veškeré informace, videa, plánky, fotky a vše ostatní, na co není prostor na realitních serverech. Čím více informací na web umístíte, tím více času ušetříte při komunikaci se zájemci. Odkaz na web se navíc dá jednoduše sdílet v inzerci a na sociálních sítích.

Profesionální propagační materiály Vaší nemovitosti

Kde nesmí váš inzerát chybět

 
Naprostou nezbytností při prodeji nemovitosti je inzerce na realitních serverech. Existuje spousta serverů s realitní inzercí, nicméně vám postačí inzerovat pouze na těch hlavních. Dlouhodobě nejnavštěvovanější servery jsou https://www.sreality.cz (průměrně více jak 200.000 návštěv denně) a https://reality.idnes.cz (50.000 návštěv/den). Jelikož ty největší servery obsahují tisíce inzerátů, doporučujeme tvz. topování. Tím se váš inzerát bude držet pořád na vrcholu inzerátů a bude kupujícím neustále na očích.

Také sociální sítě jsou už samozřejmou součástí realitního marketingu. Profesionální makléři využívají placené reklamy jak na Facebooku či Instagramu, tak na Googlu, Seznamu a Youtube. Inzerce na sociálních sítích se dá dobře zacílit na vybrané cílové skupiny a efektivně tak oslovit potenciální zájemce.

Byla by chyba zanevřít na lokální marketing. Spousta kupujících hledá nemovitost v lokalitě, ve které už žije. Mají k lokalitě dlouhodobější vztah a cena pro ně není tak důležitá. Tuto skupinu může oslovit plachta na domě či na plotě pozemku. Dobré je i využít různé lokální nástěnky či distribuovat letáky do schránek.

Vyhněte se častým chybám při propagaci


Samoprodejci často inzerci nemovitosti podcení. Nafotí pár fotek na mobil, napíšou nějaký text a šupnou inzerát na realitní server zdarma. Taková inzerce spíše odradí než přitáhne bonitní kupce. Spíše vám budou volat podprůměrní makléři a různí spekulanti či investoři, kteří vás svými triky zlákají k prodeji nemovitosti pod cenou. Samoprodejce často prodá nemovitost prvnímu zájemci a ani si neuvědomí, že přišel o statisíce tím, že kývl na slevu nebo nemovitost podhodnotil.
19.10.2021 | PR

BYDLENI.CZ Internetový magazín o bydlení a životním stylu. Byty a reality. Katalog firem, produktů a služeb.

REDAKCE BYDLENI.CZ: Kotlářská 5, 602 00 Brno; tel.: 532 154 444; info@bydleni.cz
Provozovatel serveru: ABSTRACT s.r.o.; Kotlářská 5, 602 00 Brno; info@abstract.cz; Tel.: 532 154 444