Vodácká zastávka v Českém Krumlově

Každý rok sjíždíme s kamarády řeku Vltavu z Vyššího Brodu do Boršova. Druhou zastávkou naší trasy je Český Krumlov, okresní město v Jihočeském kraji, které leží 22 km jihozápadně od Českých Budějovic. Jedná se o významné turistické centrum Jižních Čech, které opravdu stojí za návštěvu.

Každoročně se v podvečerních hodinách vydáváme z kempu pro vodáky na okraji Krumlova do jeho centra. Přes kopec, klikatými cestičkami se dostaneme na most vedoucí přímo do středu města, kde také obhlédneme stav jednoho ze čtyř jezů, které nás čekají následující den. Procházka centrem tohoto jihočeského města je krásným zážitkem. Renesanční a gotické domy, velká renesanční radnice na náměstí s kašnou, na které navazují úzké a tajemné uličky. Majestátní kostely a kláštery se do dnešních dnů zachovaly ve svém původním duchu a jsou skvostem světového významu.
S hrůzou v očích a japonskými turisty za zády
Při procházce se dále dostáváme na Jelení lávku. Pro vodáky sjíždějící Vltavu se jedná o pojem. Jez pod Jelení lávkou se sjíždí s hrůzou v očích a často za přítomnosti davu japonských turistů právě mačkajících spouště svých nejnovějších fotoaparátů. Na tomto místě probíhala od ledna 2012 jedna z etap protipovodňového opatření. Loni proto nebyl jez vůbec sjízdný, letos jsme jej s mírnými obtížemi zdolali.

Červenou bránou na první zámecké nádvoří
Jelení lávkou pokračujeme až na samotný zámek tyčící se nad městem. Od Červené brány přicházíme na první nádvoří. Při stoupání směrem k věži míjíme bývalou solnici, na opačné straně vlevo budovy bývalých koníren. Přecházíme přes hradní příkop, kde pod mostem zahlédneme dva hnědé medvědy. Průchodem se poté docházíme na nádvoří, které náleží k tzv. Dolnímu hradu. Projdeme průchodem do již těsnějšího nádvoří Horního hradu, jehož fasády zdobí renesanční malby. Vykreslují mytologické výjevy a osobnosti z římských a řeckých dějin. Protože se na zámek dostáváme až po osmé večerní, nemáme bohužel šanci zúčastnit se prohlídky interiéru.

Zamířili jsme proto dále k nižšímu nádvoří, které rovněž zdobí renesanční malby, až k tzv. Plášťovému mostu. Jeho výška a provedení na třech patrech mohutných pilířů na nás zapůsobí pokaždé velmi silně stejně tak jako překrásný pohled na řeku Vltavu meandrující centrem města.
Vodáci se loučí
Když pokračujeme dále dojdeme k zámeckým zahradám, dále narazíme na unikát Českého Krumlova, a to otáčivé hlediště, ze kterého diváci v letních večerech sledují divadelní představení. Vydáváme se zpět do centra města posedět na některé z letních zahrádek, ochutnat chmelný mok z místního pivovaru Eggenberg a čerpat atmosféru tohoto malebného města, před dalším úsekem naší cesty po Vltavě.

Příští rok ahoooj!
13.09.2013 | Markéta Svobodová

BYDLENI.CZ Internetový magazín o bydlení a životním stylu. Byty a reality. Katalog firem, produktů a služeb.

REDAKCE BYDLENI.CZ: Kotlářská 5, 602 00 Brno; tel.: 532 154 444; info@bydleni.cz
Provozovatel serveru: ABSTRACT s.r.o.; Kotlářská 5, 602 00 Brno; info@abstract.cz; Tel.: 532 154 444