Pohled zpátky
Historie značky Ceresit, v jejímž základu leží latinské slůvko cera, tedy vůči vodě nepropustný vosk, se začala psát založením továrny Dattelner Bitumenwerke v roce 1905. O tři roky později způsobil nově vyvinutý izolační materiál Ceresit značný rozruch, protože se jednalo o první neasfaltovou přísadu, která se zasadila o neprostupnost betonové a cementové malty vůči vodě. Ceresit tak otevřel netušené možnosti pro vytváření hydroizolací budov, o kterých se v té době ani nesnilo. Jen o dva roky později zažila značka skutečný průlom díky úspěšné prezentaci na Světové výstavě v Bruselu v roce 1910, na které pavilón utěsněný materiály Ceresit zkrápělo každou hodinu 60.000 litrů vody. Přesto ji nepropustil. Již v roce 1911 společnost Wunnersche Bitumenwerke expandovala ve velkém měřítku do světových měst jakými byly Chicago, Londýn, Vídeň, Paříž či Varšava.
Ceresit – synonymum pro stavební chemii
Pod značkou Ceresit se postupem času začaly objevovat nejen hydroizolační materiály, ale i lepicí maltové směsi, vyrovnávací hmoty a penetrační nátěry, spárovací hmoty a zateplovací či omítkové systémy. V současnosti se tak Ceresit stal synonymem pro celou řadu výrobků, které souhrnně označujeme jako stavební chemie.
Součástí portfolia značek společnosti Henkel se Ceresit stal v roce 1986. V současnosti Henkel vyrábí špičkové materiály a technologie pro stavbaře a obkladače ve více než 60 zemích celého světa. Výzkumné a vývojové středisko společnosti Henkel, neustálé kontroly materiálů, stejně jako náročné testy prováděné nezávislými instituty zajišťují vysoký standard kvality, potřebný pro spolehlivou a bezpečnou realizaci stavebních projektů. Zatím nejslavnější rekonstrukcí byla Velká čínská zeď, která byla opravena v úseku dlouhém 747 m s použitím cementu Ceresit Rapid Fix Cement a dalších výrobků Henkel.
Zatím poslední inovací je EasyTechnology
Neustálé inovace jsou u Ceresitu samozřejmostí, např. v roce 2001 uvedla firma Henkel na trh novou řadu výrobků s revoluční technologií Easy. Produkty s touto technologií charakterizuje snadné zpracování, vyšší vydatnost z jednoho balení při nižší nebo stejné hmotnosti v porovnání se stejnými tradičními výrobky. První „easy produkt“, kterým byla flexibilní lepicí malta Ceresit CM 18 EasyFlex na obklady a dlažbu, brzy následovala další dvě lepidla na přírodní kámen: na mramor a na střední maltové lože s užitím EasyTechnology. Na podzim roku 2004 byl na trh uveden zatím poslední výsledek vývoje: CN 75 EasyPlan, samonivelační vyrovnávací podlahová hmota.
Především zásluhou těchto inovací se v období od roku 1990 do roku 2002 podařilo Ceresitu téměř ztrojnásobit obrat. K tomuto úspěchu přispívá v první řadě pozitivní vývoj ve východní Evropě: Ceresit jasně dominuje na trhu na Ukrajině, v Pobaltí a v Rumunsku, na druhém místě je v Polsku, Maďarsku a České republice.
„Nechceme se pouze ohlížet do minulosti, ale chceme vyvíjet nové trendy a nápady pro budoucnost. Po 10 letech změníme image značky Ceresit relaunchem celého sortimentu – nejstarší značka společnosti Henkel se objeví v novém plášti,“ komentuje záměry stoleté značky Zdeněk Brich, odpovědný za Ceresit v regionu střední a východní Evropy.
Historické milníky značky Ceresit
1905 založení společnosti pod jménem Dattelner Bitumenwerke GmbH
1907 stěhování do Unny a změna jména společnosti na Wunnersche Bitumenwerke GmbH
1908 vynález Ceresitu – těsnicího materiálu, který se používá jako neasfaltová přísada pro získání vodovzdorné cementové malty
1911 založení několika dceřiných společností, mimo jiné i v Chicagu, Londýně, ve Vídni,v Paříži a ve Varšavě
1946 reorganizace obchodních vztahů doma i v zahraničí
1961 změna jména společnosti na Ceresit-Werke GmbH
1986 nový majitel, společnost Henkel KGaA, stanovuje strategie pro budoucnost
1992 uvedení inovační technologie - samolepicí těsnicí pásy BT 21 - izolační systém pro každé počasí
2001 představení revoluční technologie Easy Technology pro novou generaci lepidel na obklady a dlažbu