Tyto mimořádné výsledky odrážejí silný nárůst provozního zisku ve všech sektorech podnikání firmy na mezinárodním poli. Pozitivní dopady mají i dosažené úspory díky loňské akvizici společnosti Maytag, vyšší produktivita práce, přísná kontrola nákladů, příznivý vliv směnných kurzů a nižší efektivní daňová sazba. Meziroční zvýšení marže provozního zisku bylo ve sledovaném čtvrtletí zaznamenáno ve všech zemích, kde Whirlpool působí.
„Naše globální aktivity pokračují výjimečně dobře a s výsledky za první pololetí roku 2007 jsme velmi spokojeni,“ uvedl Jeff M. Fettig, předseda představenstva a výkonný ředitel společnosti Whirlpool.
„V České republice jsme ve druhém čtvrtletí meziročně navýšili prodej spotřebičů Whirlpool o deset procent a tržby stouply o sedm procent,“ konstatoval generální ředitel Whirlpool CR Radek Novotný. „Podle nezávislých průzkumů stouply o 7 procent také preference značky Whirlpool.“
ZAJÍMAVÉ NOVINKY NAPŘÍČ KONTINENTY
Maytag
* Pračka se sušičkou řady Centennial v rámci oslav 100. výročí uvedení první pračky této značky. Pro řadu Centennial je charakteristické retro provedení se středovým ovládacím knoflíkem a kovovými prvky. Pračka je opatřena silným ocelovým víkem, systémem praní Dependable Clean a má velice pevnou konstrukci.
* Vysoce účinná velkokapacitní pračka se sušičkou Bravos s horním plněním. Pro systém Bravos je charakteristické oběžné kolo s technologií Sensi-Care, systém sušení Gentle Breeze s čidly IntelliDry a prací buben z nerezové oceli komerční třídy.
* Nová pračka Epic se zabudovaným dávkovačem umožňujícím automatické dávkování odstraňovače skvrn OxiClean(R) během předepírání pro odstranění obtížně vypratelných nečistot.
Jenn-Air
* Kompletní kolekce Oiled Bronze. Spotřebiče v barvě olejového bronzu, s povrchovou úpravou výrazné barvy, které se prodávají výhradně pod značkou Jenn-Air na severoamerickém kontinentu. Tato kolekce zahrnuje plynové i elektrické varné desky, vestavné trouby, ohřívací zásuvky, vybrané chladničky a myčky na nádobí.
KitchenAid
* Řada Architect Series II, poslední generace špičkových kuchyňských spotřebičů KitchenAid. Nová řada byla obohacena o unikátní vestavnou troubu (první svého druhu) s dvojitou funkcí konvekčního ohřevu a vaření pomocí páry; indukční varné desky; ohřívací zásuvky; vestavné chladničky, včetně typů se zasklenými dveřmi a dále nové myčky nádobí.
Společnost Whirlpool Europe
* Digestoř Whirlpool Evolution Emotion s dvojí funkcí. Kromě odsávání pachů, výparů a zplodin v kuchyni lze tuto digestoř použít i jako hlavní nebo vedlejší zdroj světla.
* Pračka Bauknecht SuperEco. Tento spotřebič šetří přibližně 40 procent energie v porovnání s tradičními pračkami.
Společnost Whirlpool Latin America
* Mikrovlnná trouba Brastemp One Fitness s novým zaobleným tvarem. Snadno se vejde i do rohu a ušetří prostor v kuchyni. Funkce Fitness je ideální pro přípravu ryb a zeleniny v páře.
* Pračky Consul Mare a Consul Mare Super pro brazilský trh jsou vybaveny unikátní funkcí Easy Level, která sama vyřeší správný poměr prádla, pracího prostředku a vody.
Společnost Whirlpool Asia
* Chladnička Mastermind zabraňující namrzání. Chladnička automaticky přizpůsobuje vnitřní teplotu podle teploty okolního prostředí a množství vložených potravin.
OCENĚNÍ A ÚSPĚCHY
· Společnost Whirlpool Corporation získala cenu ENERGY STAR(R) - Partner roku 2007 za dlouhodobě vynikající výsledky; toto ocenění uděluje Ministerstvo energetiky USA společně s americkou Agenturou pro ochranu životního prostředí (EPA). Cenu získává vybraná skupina organizací, které každoročně dosahují vynikajících výsledků při ochraně životního prostředí a zároveň dokáží udržet vynikající parametry svých produktů uváděných na trh. Toto jedinečné ocenění je pro Whirlpool již osmé v řadě.
· Whirlpool spolu s organizací Habitat for Humanity postavil během pěti dnů 9 nových domovů v obci Guadalupe v Arizoně v rámci projektu Building Blocks (Stavebnice). Snaží se tak odstranit nedůstojné podmínky bydlení v některých oblastech USA.
· Společnost Whirlpool získala ocenění Cause Marketing Golden Halo Award 2006. Tato cena je nejvyšším možným oceněním v USA udíleným organizacím, které přispívají místní komunitě v rámci tzv. cause marketingu. Ocenění je uznáním společnosti Whirlpool a jejích značek Whirlpool a KitchenAid za dlouhodobě úspěšnou spolupráci s charitativní organizací Habitat for Humanity Int. a Susan G. Komen for the Cure.
· Nerezový povrch Bauknecht ProTouch získal od německého federálního sdružení pro kuchyňské spotřebiče cenu za inovace, BMK Innovation Prize 2007. ProTouch je speciální povrch z nerezové oceli odolávající poškrábání a s bezotiskovou úpravou.
· Společnost Whirlpool získala v České republice a rovněž v Indii ocenění Reader's Digest Dobrá značka.
VÝSLEDKY ZA DRUHÝ KVARTÁL 2007 V EVROPĚ
Společnost Whirlpool Europe vykázala ve druhém čtvrtletí rekordní tržby i provozní zisk. Tržby vzrostly oproti stejnému období loňského roku o 10 procent na výsledných 900 mil. USD, a to díky vynikajícím výsledkům značky Whirlpool i novým nabídkám vysoce novátorských výrobků. Po odečtení vlivu kurzových rozdílů činil nárůst tržeb přibližně 3 procenta. Odhaduje se, že poptávka po spotřebičích vzrostla v tomto období o 2 až 3 procenta.
Provozní zisk ve výši 51 mil. USD vzrostl v daném čtvrtletí o 20 procent a zároveň došlo k nárůstu marží; vyšší náklady na materiálové vstupy v daném čtvrtletí byly zmírněny vyšší produktivitou práce a nižšími náklady na odměny.
Vycházíme-li z aktuálních hospodářských podmínek v Evropě, společnost očekává nárůst celoročního odbytu přibližně o dvě až tři procenta.
PŘÍZNIVÁ PROGNÓZA PRO ROK 2007
Whirlpool i po zbytek roku očekává slibné výsledky v rámci svých mezinárodních obchodních aktivit. Výsledky na severoamerickém trhu v druhé polovině roku budou příznivě ovlivněny rostoucí poptávkou v celém odvětví, úsporami dosaženými díky akvizici, zlepšením produktivity práce a uváděním dalších novátorských výrobků Maytag na trh.
„Na aktuální poptávku severoamerického trhu a vyšší materiálové náklady v globálním měřítku reagujeme dalšími inovacemi, vyšší produktivitou práce v rámci globálních operací i zlepšováním naší celkové struktury podnikatelských aktivit a zaváděním cenových úprav na základě skutečných nákladů,“ uvedl Jeff M. Fettig. „Očekáváme, že v roce 2007 díky akvizici společnosti Maytag dosáhneme úspor přesahujících 400 mil. USD a budeme pokračovat v realizaci plánů na revitalizaci sortimentní nabídky a růstu značky Maytag. Z důvodu rostoucích cen paliv společnost očekává, že náklady na materiálové vstupy a náklady v souvislosti s cenami ropy letos narostou přibližně o 570 mil. dolarů.“
Whirlpool i nadále plánuje zisk na akcii z pokračujících obchodních aktivit za celý rok 2007 v rozsahu 8,00 až 8,50 dolaru, přičemž volný peněžní tok bude v rozsahu 600 až 650 mil. USD.
Společnost Whirlpool Corporation je předním světovým výrobcem a prodejcem velkých domácích spotřebičů s ročními tržbami přibližně 18 miliard dolarů; zaměstnává 73 000 zaměstnanců a provozuje 70 výrobních a technologických výzkumných středisek po celém světě. Společnost prodává spotřebiče značky Whirlpool, Maytag, KitchenAid, Jenn-Air, Amana, Brastemp, Bauknecht a spotřebiče dalších hlavních značek zákazníkům prakticky ve všech zemích světa.