Umělecká díla druhé poloviny 19. století patří v nabídce starožitníků trvale k nejpoptávanějším položkám. Jarní ANTIQUE navíc nabídne zájemcům ve větší míře také perly světové moderny. „Mohu nalákat na jména jako Pablo Picasso nebo Josef Čapek, jejichž obrazy budou vystaveny před prodejem v aukci,“ říká Simona Šustková, prezidentka pořádající Asociace starožitníků.
Deset tisíc lidí navštívilo v listopadu 2006 podzimní 18. veletrh starožitností Antique, který se zaměřil na krásné maličkosti – drobné umělecké předměty v nabídce domácích i zahraničních starožitníků. Prodejní veletrh Antique tak každoročně vykazuje nárůst počtu návštěvníků i objemu prodaného umění. Zajímavostí je zvyšující se počet klientů do 35 let.
„Mladí lidé, včetně třicátníků, se zajímají o historii, zařizují domy, cestují. Vydělávají slušné peníze a děti si pořizují v době, kdy už mají zajištěný život,“ komentuje proměnu spektra zájemců o starožitnosti Simona Šustková. „Staré věci kupují mnohdy jako dobrou investici, která jim zároveň slouží.“
Nadcházející květnový Antique nabídne osvědčené a vyhledávané programy. Vedle samotné prezentace se mohou návštěvníci těšit na bezplatné poradenské služby znalců z oboru. Každý den, v určené hodiny, bude veřejnosti pro konzultace k dispozici vybraný expert na různé druhy umění, období a styly. Zájemci mohou získat informace o vročení artefaktu, detailech výroby, případně také o jeho ceně.
Pořadatelé na 19. Antique chystají zpestření v podobě soutěží. Sami vystavovatelé se utkají o Cenu za nejhezčí prezentaci (kóji) v roce 2007 – výsledky budou vyhlášeny na podzimním veletrhu. Hodnotné ceny pak obdrží 5.000, 10.000 a případně i 15.000 návštěvník. Větší pozornost než v předchozích ročnících bude věnována rovněž Rudolfinské akademii – vzdělávací platformě Asociace starožitníků se stěžejními studijními předměty jako dějiny umění, dějiny užitého umění, znalectví, sběratelství, depozitáře starožitných předmětů a jejich ochrana, marketing, management a příslušná legislativa.