Proběhl v srpnu 2005 a zúčastnili se ho respondenti ze 14 zemí Evropy (Belgie, Česká republika, Finsko, Francie, Holandsko, Maďarsko, Německo, Polsko, Portugalsko, Rakousko, Rusko, Španělsko, Švýcarsko, Velká Británie) v celkovém počtu 25 434. Dotazníky zpracovala společnost Wyman Dillon Ltd. v britském Bristolu. Respondenti hodnotili kvalitu zboží, jeho cenu a design i péči o potřeby zákazníka a uváděli, jestli vybranou značku kupují nebo používají.
Zajímavosti o pozadí průzkumu
• Průzkum European Trusted Brands byl poprvé spuštěn v roce 2001 a od té doby se provádí každoročně a i nadále je jedním z největších a nejširších evropských spotřebitelských průzkumů.
• Prvořadým cílem tohoto průzkumu je zjistit, kterým značkám Evropané důvěřují nejvíce a posoudit jejich vlastní vnímání značek, které nominovali.
• V roce 2006 byla poprvé do průzkumu zahrnuta škála otázek týkajících se politiky a budoucnosti EU.
• Respondenti byli čerpáni z databáze předplatitelů časopisu Reader’s Digest z více než 4 milionů evropských domácností. Vybraný vzorek a výsledky byly vyváženy tak, aby profily respondentů podle možností co nejvíce odrážely širokou demografickou populaci v každé jednotlivé zemi.
• Za 6 let konání výzkumu nám svěřilo své názory více než 140 000 Evropanů na více než 112 000 značek pokrývajících širokou škálu kategorií od platebních karet až po vitaminové tablety.