Letošní ročník měl formát oblastní výstavy umístěné na ploše dvou pavilonů a ani host z Francie pan Pascal Mourgue, ani pan Kobosil či Milan Knižak mu nepomohli. Ve srovnání s loňským rokem je obsazení veletrhu i kvalita vystavovatelů velkým zklamáním. Co se týká nové a převratné koncepce samotné "Design-story" nechápu v čem je jeho koncepčnost a novost, snad by to mohlo být v minimální prezentaci špičkového designu. Prázdnost prostoru nádherného pavilonu A vynikla díky barevným plochám. Jen muzika na slavnostním večeru a při rautu byla lepší než loni. Konkrétní nedostatky, které mne zarazily Vám uvedu v několika bodech:
Nízká účast vystavovatelů, tedy spíše neúčast, kvalitní firmy takřka chybí úplně.
Design-story - tady výstava designu - bez koncepce a nápadu s minimální účastí špičkových designérů a kvalitních firem.
Doprovodný program byl v podstatě už při pohledu na témata přednášek a jména přednášejících nezajímavý. Opravdové a uznávané osobnosti, které by garantovaly kvalitu nikde...
Pan Pascal Mourgue - toho mi byla upřímně líto. Jeho přítomnost nemohla veletrh pozvednout, ať se snažil sebevíc...
Pokud Brněnské veletrhy chtějí dostát svým proklamacím o konání kvalitních a prestižních výstav, měly by změnit svůj celkový přístup ke koncepci a realizaci Mobitexu a jeho doprovodných programů. Nemají proč se pochvalně poplácávat po rameni, měly by změnit svůj přístup a připravit lákavé až exkluzívní podmínky pro výrobce i designéry. Podpora designu (skutečná podpora bez prázdných proklamací) by jim jistě udělala dobré jméno a veřejnost by jistě ocenila kvalitní nábytkářský veletrh. Zázemí BVV je úžasné, nicméně nevyužité a nezlobte se - skutečnost vyznívá amatérsky a jarmarečně. Byl bych opravdu rád, kdyby kvalita takovéto akce byla srovnatelná alespoň s Prahou, Nitrou a to nemluvím o Kolíně či Miláně. Jediné, co zatím máme všichni vedle prázdných proklamací k dispozici jsou poloprázdný areál a pavilony.