Funkční a přehledné stránky s velmi dobrou grafikou představila společnost ISODOM na nedávné tiskové konferenci, na níž seznámila přítomné také s nabízenými produkty a jejich výrobci. Několik doplňujících otázek jsme při této příležitosti položili ing. Michalu Němečkovi, předsedovi představenstva a řediteli společnosti ISODOM a.s.
Projekt vypadá velmi přitažlivě, jak svým nápadem, tak díky nabízeným slevám. Můžete prozradit jak vlastně vznikl?
Tak jako většina jiných, vznikl i tento nápad na základě zkušeností s prodejem našich výrobků přes internet, spokojenosti a zájmu našich zákazníků.
Nechali jsme si zpracovat marketingovou studii prodeje stavebních materiálů za výhodné ceny na internetu a byli jsme překvapeni, že tato forma prodeje prakticky neexistuje a trh je naprosto nepřehledný, zejména po cenové stránce. Rozhodli jsme se proto tuto mezeru na trhu vyplnit a nabídnout všem, ať stavebníkům, či malým a středním firmám kompletní sortiment stavebních materiálů za velmi zajímavé ceny bez ohledu na množství.
To je vlastně něco docela nového - nabízet prodej materiálů za jednotnou cenu v odvětví, kde je na množstevních slevách a bonusech založena prakticky každá obchodní strategie, ptáme se tedy proč?
Odpověď je jednoduchá. Pro nás je každý zákazník výzvou k tomu nabídnout mu takové podmínky, aby u nás nakupoval co nejvíce a co nejčastěji, lehce se v nabídce orientoval a vždy věděl, co ho to bude stát. U nás nikdy nenakoupí dráž než počítal, pouze levněji, pokud si objedná nějaké zboží v rámci akce nebo speciální nabídky, které probíhají každý týden. To je naše strategie - dát všem stejnou cenu, stejnou možnost se prosadit na trhu.
Když se podíváme na vaši nabídku, je zajímavé, že u některých komodit nabízíte několik materiálů od různých výrobců a někde pouze jednoho výrobce. Má to nějaký důvod?
Odpovím otázkou – Kdy stavebník potřebuje možnost výběru?
Odpověď zní - když je materiál pohledový. V případě, že materiál není vidět, jako příklad uvedu třeba polystyrény, minerální vatu nebo sádrokartóny, stačí pouze jediný výrobce. Pochopitelně se musí jednat o výrobce špičkového, prověřeného léty spolupráce a schopného plnit požadovaná množství i termíny. Ale právě takové my máme a k tomu ještě za nejlepší ceny.
Druhý případ, kdy stavebník nebo projektant výběrem materiálu rozhoduje o vzhledu stavby, nás pochopitelně donutil tyto materiály nabídnout, abychom zákazníkům vyšli co nejvíce vstříc. Mezi takové komodity patří například střešní krytiny nebo zdivo.
Jaké jsou vaše dodací lhůty a platební podmínky?
Jako u všech ostatních prodejců jsou základní produkty skladem a ostatní dodáváme v krátkých lhůtách převážně přímo na stavbu nebo jsme schopni dodávky i rozložit do různých termínů, dle potřeb zákazníka.
Platební podmínky, stejně jako u všech ostatních internetových obchodů, jsou buď platba předem převodem nebo vkladem na náš účet a další možností je platba hotově při odběru zboží.
Firmám a stavebníkům, kteří se stanou stálými zákazníky, jsme připraveni nabídnout rámcové smlouvy s možností platby na fakturu, objednávky i po telefonu a další výhody.
Nebojíte se, že zákazníci se budou bát zaplatit za zboží předem?
Nebojím. Sám na internetu nakupuji, protože se to prostě vyplatí a nikdy jsem problém neměl. Vím, že to je zatím u nás v plenkách, ale internetový obchod má budoucnost i ve stavebnictví. Věříme, že naše práce, naše reference, zázemí mateřské firmy ve Vídni, založené již v roce 1893, a v neposlední řadě i právní forma akciové společnosti a naprostá čitelnost našeho podnikání hovoří v náš prospěch. Přesvědčují nás o tom ostatně i současní zákazníci, kterým dodáváme již řadu let.
Kdo, očekáváte, že budou vaši zákazníci?
V první řadě stavebníci, kteří staví sami nebo s něčí pomocí. Těm nabídneme kromě výhodných cen zdarma i technické poradenství a pomoc při volbě materiálů.
V druhé řadě to budou malé a střední stavební firmy, pro které budou naše ceny a kvalitní servis zajímavé. A proto budou nakupovat u nás, třeba i jen některé komodity.
A dále půjde o specializované firmy z oblasti střech a fasád, pro které můžeme zajistit kompletní dodávky materiálů za ceny, které jim pomohou uspět v dnešní tvrdé konkurenci.
Co byste na vašich stránkách nakoupil vy sám?
Já pochopitelně všechno, protože jinde bych to těžko sehnal levněji. Jsem přesvědčen, že třeba naše nabídka v oblasti tepelných izolací(např. XPS se slevou 38%) a hydroizolací (např. Dehtochema se slevou 35%) je velice zajímavá, ale také výrobky MAPEI, Rockwool, Ytong, Cembrit, Villas a řada dalších. Ostatně, klikněte si na www.estavebniny.com a přesvědčte se sami.
Děkujeme za rozhovor a přejeme hodně spokojených zákazníků.